Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2009 13:53 - Продължението на "Старата - нова история на едно село"
Автор: souroujon Категория: Технологии   
Прочетен: 937 Коментари: 0 Гласове:
0



По повод публикуваното Старата - нова история на едно село 119 907 ЛВ ПО ПЪРВОНАЧАЛНИ ДАННИ СТРУВА РЕМОНТА НА ИСТОРИЧЕСКИЯ ГАРОВ КОМПЛЕКС В СЕЛО ГЕНЕРАЛ ДРАГОМИРОВО Акад. Йордан Стоилов Иванов
Mont-press.com Бр. 64(1601), год. ХIХ, 21 - 25 август 2008 г
image
Акад. Йордан Стоилов Иванов
Статията „Старата - нова история на Свищовското село Генерал Драгомирово или история с продължение” от Бр. 55(1592), год. ХIХ, 22 - 23 юли 2008 г. от електронното издание на „Монт-прес” постави във фокуса на общественото внимание изключително наболелия проблем за състоянието на историческия гаров комплекс. По този повод желая да уточня, че лично по моя идея и със съдействието на управителните съвети на Организацията на Обединените българи и на Международната академия по българознание, иновации и култура /МАБИК/ бяха направени постъпки пред съответните органи и институции в държавата, гаровият комплекс на дестинацията Генерал Драгомирово спешно да бъде отремонтиран, тъй като самата гара има уникална история. Нека не забравяме, че т.г. бяха чествани 120 годишнината на Българските държавни железници както и празника на българските железничари, който за пръв е бил отбелязан и празнуван през август 1950 г. За бързите мерки, свързани с решението за отремонтирване на гаровия комплекс, желая да изкажа специална благодарност на министъра на транспорта Петър Мутафчиев, на генералния директор на националната компания „Железопътна инфраструктура” Антон Гинев, на директора на "Управление на инфраструктурни проекти" инж. Петър Дяков и на ръководителя на „Спални и кушетвагони” Димитър Несторов, които с действията си допринесоха за предприемането на спешни мерки по извършване ремонтните дейности.Специална е моята благодарност и към членовете на комисията, изпратена на обекта, за описване и преценка на неговото състояние. с която бе задейстдван механизма по обновяване на гаровия комплекс. Убеден съм, че с това начинание в с. „Генерал Драгомирово” ще бъде дадена възможност и за в бъдеще целево и правилно да бъдат усвоявани пълноценно и използвани по предназначение субсидиите от Еврофондовете, за да бъдат направени ремонти и на много други гари в страната. Специална е и моята благодарност и към цялото железничарско войнство, с техните строителни компании - подизпълнители, които са ангажирани с изпълнението на проекта. Бях уведомен, че е подготвено разпореждане за приемното здание на гара Генерал Драгомирово както и за ремонта на гаровия комплекс. В тази връзка е изпратено и писмо, адресирано до кмета на с. Драгомирово за съдействието, което ще бъде оказано и от страна на НК „Железопътна инфраструктура”. Тази информация е потвърдена с изпратен факс № 93322217 от 15.08.2008 г. от Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Документа цитира, че вече е изготвена проектно-сметна документация. Издадена е и възлагателна Заповед на 04.08.2008 г. по изпълнение на необходимите видове СМР, включващи: - ремонт на покривите на приемното здание и магазията – подмяна на обшивки, греди, челни дъски, керемиди, казанчета, ремонт на комини; - ремонт на фасади с подмяна на дограмата на приемното здание с нова PVC – алуминиева, а на магазията – блажно боядисване, изкъртване на мазилки, грундиране и боядисване, подмяна на настилки по първи перон и направи на нов плочник пред приемното здание; - ремонт на чакалня – и шпакловане и боядисване на стени и тавани; Предстои и цялостен ремонт на външната тоалетна, с подмяна на обшивки, челни дъски, керемиди, водосточни олуци, тръби, казанчета. Предстои подмяна на прозорци, с нови PVC , с изкърпване, шпакловане, грундиране и боядисване на фасадите. Ще бъде изграден нов плочник около тоалетната, като ще бъда извършено още и изкърпване и шпакловане по всички стени и тавани. Предстои подмяна на вратите и на клетките с табелни, осигуряване на облицовки с фаянс и настилка с гранитогрес, подмяна на водопровод, чугунени клекала и мивки. За изпълнение на ремонтните работи на територията на района гаровия комплекс вече е подписан и договор с фирмата „Мимарол строй” ООД, на стойност 119906.76 лв. С ДДС. Очаква се ремонтните работи да приключат до края на месец октомври т.г. Тук искам да предупредя активистите от региона на „Генерал Драгомирово”, да не си поставят имената, защото в един момент много катерички ще се натрупат, че са свършили някаква работа. Но просто това не е така, защото трябваше един шоп да отиде там, за да свърши работата на католици, протестанти и православни, за да вкара всичко в ред, като започне от гарата. За разлика от много други местни от това село, които са били, а някои дори и продължават да заемат възлови и отговорни постови в държавата. Още веднъж искам да блгодаря на всички, взели присърце участието си по възстановяване на тази забравена историческа гара, документацията за която е седяла дълги години в прашасалите документи на историята, които никой не е отварял, от страх да не се разболее от силикоза. Уви, за съжаление такава продължава да бъде и съдбата на хилядите български исторически гари и кантони. ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНИ ДАТИ В ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ 1864 г. Първа копка по изграждане на линията Русе - Варна от английската компания на братя Баркли 1866 г. Официално откриване на линията Русе - Варна 1870 г. Барон Хирш започва строителството на линията Цариград – Белово. 1873 г. Официално откриване на линията Цариград – Белово. 1873 г. – участници в Националноосвободителното движение железничари-революционери: - Тодор Каблешков - началник на гара Белово; - Захари Стоянов - маневрист в гара Търново Сеймен, (днешният Симеоновград); - Иларион Драгостинов - телеграфист на гара Русе; - Георги Икономов - маневрист в гарите Русе, Търново Сеймен и Одрин. 1885 г. Народното събрание приема Закон за железните пътища, съгласно който, железните пътища в България са станали собственост на държавата. 1888 г. Правителството на Стефан Стамболов завзема линията Вакарел – Белово, (построена и експлоатирана до този момент от дружеството на Виталис) и започва нейната експлоатация. На 1-ви август цялата линия Цариброд - София - Белово е открита за международни превози. Линията Русе - Варна е била откупена от държавата като с.г. на 10-ти август е стартирала нейната експлоатация. Същата година с железопътните линии Цариброд - София - Белово и Русе - Варна са били учредени именно Българските Държавни Железници. 1912 г. Създадено е било Министерството на железниците, пощите и телеграфите. 1922 г. Създадено е било и Държавното железопътно училище. 1950 г. Учреден е бил Денят на железничаря - първият неделен ден на м. Август. 1952 г. Открита е била Подбалканската железопътна линия. 1963 г. Стартирало е ползването на дизелови тяги за влаково движение. Пуснат е бил в експлоатация първият електрифициран железопътен участък София – Пловдив. 1964 г. Завършен е бил първият удвоен железопътен участък Синдел – Варна. 1978 г. Въведена е била в редовна експлоатация и Фериботната линия Варна - порт Иличовск. 2002 г. На 1-ви януари 2002 г. влиза в сила новия Закон за железопътния транспорт, приет от Народното събрание на Република България, съгласно който Национална компания "Български Държавни Железници" е разделена на две отделни предприятия - "Български държавни железници" ЕАД (железопътен превозвач) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (инфраструктурна компания). 2007 г. Става преструктурирането на БДЖ ЕАД и НК ЖИ. В БДЖ ЕАД се създават и три дъщерни дружества: • БДЖ - Тягов подвижен състав (Локомотиви)" ЕООД • „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД • „БДЖ - Товарни превози" ЕООД НК ЖИ - четири експлоатационни предприятия и едно дъщерно търговско дружество: • Поделение „Управление на движението на влаковете и капацитета" • Поделение „Железен път и съоръжения" • Поделение „Енергетика" • Поделение „Сигнализация и телекомуникации" • „ТРЕН" ЕООД - дъщерно дружество P.S. Хронологията е от от националния сайт на Министерството на транспорта на Република България



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: souroujon
Категория: Технологии
Прочетен: 1470485
Постинги: 448
Коментари: 93
Гласове: 634